Hallo luitjes - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Savannah&Evelien - WaarBenJij.nu Hallo luitjes - Reisverslag uit Pohara, Nieuw Zeeland van Savannah&Evelien - WaarBenJij.nu

Hallo luitjes

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Savannah&Evelien

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Pohara

Wederom na lange tijd hier weer is een verhaaltje;
Ik zal verdergaan waar ik gebleven was, namelijk in Rotorua! De dag na Savannah der verjaardag gaan wij samen met Marta naar het Wai-O-Tapu thermal park! Voor onze een hele mooie omgeving met allerlei natuur wonderen: champagne pool, gifgroen water en mooie heet water bronnen! (Het is jammer dat foto's oploaden niet erg lukt op waarbenjij) voor de mensen die geen Facebook hebben misschien toch aanmaken haha!! Er kan ook een verzoek worden ingediend per mail aan mij of me moeder hihi! Moeders houdt een heel album bij en houdt al verschillende familie leden op de hoogte! Maar verder met mijn verhaal... Na Wai-O-Tapu nemen we afscheid van Marta! Tranen met tuiten! Erg jammer, want het was zo gezellig! Maargoed Savannah en ik vertrekken richtig Taupo! Onderweg langs de Huka falls een waanzinnige waterval met een ongelofelijke kracht! We slapen in taupo op een camping en besluiten maar eens de boot naar het zuider eiland op te zoeken! Goh... Helemaal vol behalve twee dagen later op zondag om 08:00! Dus de volgende dag rijden we volgas richtig wellington! Een kleine tussenstop in Foxton en laat nou net daar een Nederlandse molen staan; en wat kunnen we daar kopen: HAGELSLAG! Super grappig om de molen te zien! In wellington aangekomen gaan we eigenlijk
Gelijk naar de camping! De terug weg zullen we wellington verder bezoeken! Zondag gaat de wekker om 6 uur en gaan we naar de Ferry! Een reusachtig soort vrachtschip... Lijkt niet op de Teso haha! Aan boord voel ik me weer niet erg lekker maar het uitzicht is geweldig volgens Savannah! Op het zuider eiland aangekomen rijden we via speciale route door de bergen naar Nelson!
Na elke bocht willen we stoppen om foto's te maken, echt geweldig mooi; bergen met allerlei kleuren groen, hel blauwe baaien en pitoreske huisjes! In Nelson bezoeken we de isite, we worden geholpen door een super aardige man! Hij geeft ons veel tips en boeken een kajak tocht in Marahau bij Abel Tasman National Park! Dit hebben we gister gedaan en was echt geweldig! Eerst in een water taxi vervolgens een stuk wandelen en met de kajak terug! Baby zeehondjes gespot en de pinguïns zwommen naast de kajak! Een super leuke dag! Vandaag zijn we verde gereden naar Golden Bay; grotten ingeweest en het helderste water van de wereld gezien! Wederom een geslaagde dag!
Tot de volgende keer
Liefs Savannah en Evelien

• 05 Februari 2014 - 09:02

Marta:

Eigenlijk niet eerlijk dat jullie alzoveel meer van dit land zien als ik in bijna 50 jaar! Haha. Heerlijk om op deze manier mee te reizen hoor

• 05 Februari 2014 - 13:34

Colinda:

Klinkt erg goed. Snap martha wel, zoveel familie komt niet langs. Foto's zien er erg mooi uit, worden op de hoogte gehouden. Vinden het erg leuk. Goede reis verder